تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1402
نویسنده : polad

 

خشک شدن راه تنفسی سبب التهاب و گرفتگی سینوسها و در نتیجه سردرد میشود. در ادامه مقاله داروها و نسخههای گیاهی درمان سردرد طب سنتی بررسی میشود. طب سوزنی و درمانهای جایگزین دیگر نیز غالبا میتوانند بطور طبیعی درد و شدت میگرن را کاهش دهند. زالی با یادآوری اینکه سردرد در کودکان می تواند نشانه بروز سندروم مویا مویا نیز باشد، گفت: سندروم مویا مویا نیز از جمله اختلالاتی است که پس از گسترش ویروس کووید-۱۹، بیش از پیش گزارش شده است. زالی با یادآوری اینکه یکی از علل اصلی غیبت کودکان و نوجوانان از مدرسه، کاهش کارایی تحصیلی و اختلال در فعالیت های معمول روزانه، سردرد است، افزود: سردرد در کودکان با سن کمتر از هفت سال شیوع کمتر و سن بالای هفت سال شیوع بیشتری دارد. این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات درخصوص روش های تشخیص این نوع سردرد عنوان کرد: سی تی اسکن، سی تی آنژیوگرافی، ام آر آی، ام آر وی و ام آر آنژیوگرافی از جمله روش های تشخیص سردردهای صاعقه ای هستند. وی با اشاره به سردردهای حاد راجعه بیان کرد: اینکه کودکی در ماه یا در طول هفته چند بار دچار سردرد می شود و شایع ترین نوع سردرد در کودکان از این مورد است که شامل میگرن، سردردهای تنشی و خوشه ای است که خوشبختانه اکثرا خوش خیم هستند.

وی با اشاره به اینکه سردردهای اولیه خوش خیم است که اکثرا در کودکان از همین نوع سردرد شایع است که شامل میگرن، سردردهای تنشی و خوشه ای است، افزود: سرردهای ثانویه باید مورد توجه بیشتر والدین قرار بگیرند زیرا ممکن است علت آن بیماری زمینه ای باشد که باید تشخیص داده شده و درمان صورت بگیرد. البته کودکان در طول روز می خوابند یا ممکن است حادثه در ساعات پایانی روز و هنگام خواب شبانه اتفاق افتد که باید مادران این مورد را در نظر بگیرند و اگر ضربه هنگام شب اتفاق افتاد، باید کودک را حداقل 1 تا 2 ساعت بیدار نگه دارند تا مطمئن شوند که کودک خواب آلوده نیست. افرادی که دچار این نوع سردرد هستند معمولا ماهی یک یا چندبار دچار سردردهای پیوسته و طولانی مدت همراه با دردهای تپشی در یک یا دو طرف سر که معمولا بین 2 تا 72 ساعت ادامه دارد می­شوند.

برای درمان سردرد با نمک دریا و سایر نمکها فقط کافی است چند قاشق نمک به همراه چند قاشق آبلیموی تازه را در یک لیوان آب حل کرده و میل کنید. از یک برنامه غذایی منظم پیروی کنید و هرگز هیچ وعدهی غذایی بهویژه صبحانه را حذف نکنید. شواهد زیادی وجود دارد که این ایده را تأیید میکند که رژیم غذایی و آکنه تأثیر مستقیمی بر یکدیگر دارند. بعد از معرفی علائم مهم پس از ضربه خوردن سر کودک در نمناک حالا نوبت به اقداماتی میرسد که پس از این اتفاق باید انجام داد. هستند. بنابراین اگر کودک به هر علتی از ارتفاع بیش از 30 سانتیمتر سقوط کند، مخصوصا زمانی که خانه سنگفرش است ضربه به سر وارد می شود و عوارض مغزی ایجاد می کند. منصوری با اشاره به سردردهای حاد، حاد راجعه، سردرد مزمن پیش رونده و مزمن غیر پیش رونده بیان کرد: در سردرد حاد ناگهانی کودک دچار سردرد و خانواده نگران می شود و ممکن است گاهی اوقات بیماری جدی وجود نداشته باشد و این حالت به دلیل سرماخوردگی باشد و اگر همراه با حال عمومی بد، تهوع، استفراغ و عصبی باشد باید به این نوع سردرد توجه شود.

چنانچه فرزند شما پس از این اتفاق، دچار خونریزی شد و این خونریزی غیر عادی و زیاد بود حتما با اورژانس تماس بگیرید. دکتر سید حسین حسن پور اونجی فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و دبیر علمی این کنگره نیز در ادامه سردرد در کودکان را شایع اعلام کرد و گفت: نیمی از کودکان دچار سردرد می شوند. در موارد حاد و تصادفات نیز سی تی اسکن می توان انجام داد و این دو مورد اخیر انتخابی است. در این شرایط از کودک بخواهید که آب یا محلول حاوی الکترولیت (مثل ORS) بنوشد. موجب تشخیص نوع سردرد می شود و سردرد در کودک زیر دو سال خود را به صورت بی قراری، اضطراب، بی خوابی و بی اشتهائی نشان بدهد. سلام تو بچگی صرع خفیف داشتم و با مصرف دارو کنترل و درمان و دارو هام قطع شد ،حدود 10 سال من ازدواج کردم و هیچ مشکلی نداشتم و ازدواج کردم و بچه دار شدم اما حدود دو ماه پیش مشکل من برگشت ،من تحت نظر دکتر بودم ،دکترم بعد از نوار مغز تشخیص دادن که بیماری من برگشته و به من قرض لوبل رو تجویز کردن . مادران باید همه توجه شان در این زمان به کودک خود باشد زیرا یک لحظه غفلت باعث سقوط کودک می شود مثلا وقتی مادر در حال صحبت کردن با تلفن است نباید کودک را روی قسمت اوپن آشپزخانه قرار دهد.

از علائمی که بعد از ضربه به سرکودک، والدین باید به آن دقت کنند این است که ایجاد کبودی پشت گوش و زیر چشم کودک به علت شکستگی در قاعده جمجمه و خونریزی است. شکستگی استخوان می تواند آشکار مانند آسیب دیدگی مچ دست، بازو و یا پاها و یا شکستگی جمجمه و ایجاد یک ناحیه متورم روی پوست سر باشد و یا خون در سفیدی چشمان کودک مشاهده شود، یا با خروج مایع صورتی یا خونریزی از بینی یا گوش نشان داده می شود. زالی بروز سردرد در کودکان بر اثر وجود تومورهای مغزی، عفونت سیستم اعصاب مرکزی (CNS)، هیدروسفالی (تجمع مایع مغزی نخاعی در جمجمه)، فشار خون خوش خیم داخل جمجمه ای (BIH) و خونریزی های داخلی را نگران کننده خواند. اتفاقی که ممکن است بر اثر ضربه به سر کودک رخ دهد، خروج مایع آبکی که همان مایع مغزی- نخاعی نام دارد از گوش یا بینی کودک است که در اثر ضربه به جمجمه ایجاد شده و ممکن است موجب عفونت و مننژیت مغزی شود. این امکان وجود دارد 2 سال بعد از ضربه نیز کودک تشنج کند.

اکنون نیز لازم است بدانید به دلیل همین خاصیت در صورت زیاده روی در مصرف آن، می تواند باعث اسهال، نفخ و ناراحتی معده شود. حتی یک پیاده روی 10 دقیقه ای در روز می تواند کمک کننده باشد. وی با بیان اینکه دایسکشن عروق شریانی در سردردهای صاعقه ای بسیار دیده می شود، تصریح کرد: سردردهای صاعقه ای به طور قطع نیاز به مداخله دارد، اگر چه گاهی ممکن است سردردهای اولیه نیز نشانه های مشابه سردردهای صاعقه ای را داشته باشند. وی با اشاره به اینکه ممکن است میگرن در یک کودک زیر دو سال نیز بروز کند، افزود: علائم شایع میگرن، سردرد ضربان دار است که در دو طرف سر اتفاق می افتد و معمولا همراه با حالت تهوع و استفراغ است و بیمار از نور دچار ترس می شود. ایسنا/کرمان یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: سردردهایی که شب هنگام خواب اتفاق می افتد باید مورد توجه قرار بگیرد؛ اینکه کودک هنگام بلند شدن از خواب و برخاستن دچار سردرد می شود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد متخصص چشم پزشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.




|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید